Ni Pun Nak Gaduh?

Terbaca status Aqsa Syarif, yang minta orang ramai untuk hulurkan sumbangan kat saudara kita kat Palestin sana. Ada gambar budak kecik main salji.

image

Comel. Comel sangat.

Bila scroll komen, ingat ada la yang komen; bagi kata-kata semangat untuk tegakkan Islam ke, atau nak tanya pasal macam mana nak salurkan bantuan.

Rupa-rupanya, dah scroll dalam berpuluh-puluh komen, rupanya duk gaduh nak salahkan admin page, yang gambar kubah warna emas tu bukan kubah Masjidil Aqsa; dan yang betul ialah kubah warna hitam kelabu.

Adehhh. -.-‘

Woi.

Biar faham sikit.

Tahulah awak tu ada fakta lebih, kubah emas tu bukan kubah Masjidil Aqsa. Tu Dome of the Rock. Kubah Batu; ada batu terapung bagai. Tapi, tak perlu la setiap orang yang tengok gambar tu nak komen benda yang sama.

‘Apa ni admin?’
‘Mohon admin peka..’

Admin tu nak promo mintak sumbangan. Orang tengok, dah la tak bagi sumbangan apa-apa. Ni duk hentam orang lagi.

Bukan salah pun nak letak gambar kubah emas tu. Yang salah, semua yang komen tu orang Islam, duk gaduh benda kecik macam tu. Orang kat sana duk sejuk dengan salji, kita duk bertengkar kubah warna apa. Lagipun, kan kubah emas tu pun dalam kompleks Masjidil Aqsa jugak. Problem?

Hentikanlah sembang benda-benda picisan.

P/s: gua bukan admin page tu.

Advertisements

2 thoughts on “Ni Pun Nak Gaduh?

  1. sebenarnya masjid al-aqsa adalah seluruh kompleks yang merangkumi masjid al-qibli (kubah hijau), masjid kubah as-sakhrah (kubah warna emas), surau al-marwani dan lain2….
    adapun dalam logo Aqsa Syarif, itu adalah kubah emas, yang mana ia adalah SEBAHAGIAN daripada masjid al-aqsa…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s